Prąd od 24 stycznia

dodał Ponad miesiąc temu, 2018-01-21
Prąd od 24 stycznia

Pomyślnie zakończyły się testy nowego generatora energii wiatrowej z Krasina. Wiatrak rozpocznie produkcję energii od środy 24 stycznia. Jak podaje właściciel urządzenia, tradycyjna elektrociepłownia potrzebuje 450 ton węgla, żeby wyprodukować w ciągu roku tyle samo energii co wiatrak. Przypominamy, że wiatrak z Krasina ma 100 m wysokości, rozpiętość skrzydła 36 m i moc 800 kW.

jp

 

 


Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz podać wynik
Akceptuję regulamin serwisu

Logowanie / Rejestracja

#Cała prawda o polskim węglu i górnikach   Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

Musieli interweniowac Amerykanie bo polski rząd nic nie robi_........Kiedy sekretarz stanu USA spotyka się z najważniejszymi ludźmi w Polsce, Amerykanie wpisują katowicką firmę Doncoaltrade na czarną listę. Powód? Handel węglem od ukraińskich separatystów.W dokumencie wymieniono firmę Doncoaltrade z Katowic. Jest związana z Ołeksandrem Melnyczukiem. To jeden z przywódców separatystów w Ługańsku na wschodzie Ukrainy. Doncoaltrade zajmuje się handlem węglem. Nie jest on oczywiście bezpośrednio sprowadzany z opanowanego przez rebeliantów Donbasu. Najpierw przechodzi on do Rosji i do polski trafia jako surowiec rosyjski. Jest on atrakcyjnym towarem, gdyż jest dużo tańszy od polskiego.


#Wert   Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

Tak, byłam niejednokrotnie. Z tego co pamiętam to większość starych farm wiatrowych znajduje się przy autostradach i ich ilość jest stopniowo redukowana ( odpad redukcji trafia do polski ). A co do dopłat do kopalni są one spowodowane wieloletnim zaniedbaniem i wręcz celowym działaniem poprzednich rządów do zniszczenia naszego górnictwa tak jak to było chociażby ze stoczniami. Restrykcje unijne z tytułu emisji co2 itp. też nie pomagają. To jak by ktoś Panu/ni narobił długów, zniszczył dom w sposób celowy długo etapowy, a potem zdziwienie, że trzeba to wyremontować. Jeżeli Pan/i nie chciała by tego wyremontować i spłacić to przecież zostaje MODLITWA.To co jest dobre dla jednostki nie musi być dobre i korzystne dla reszty społeczeństwa.


#Jakis#Wert  Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

Jak jechałaś autostradą to widziałaś te przy autostradzie. Polec samolotem, najlepiej do Kolonii, tam zobaczysz co to znaczą wiatraki. A górnicy najlepiej mieli za Gierka. Chcesz powrotu do tej dobroci dla górników? Będziesz na Śląsk po dywan jeździć. Jako,s PiS też nie potrafi górnikom dogodzić. A tak w ogóle to weź stosunek.....zmień....na kogo...


#Wert   Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

Zalety biogazowni: Daja stale miejsca pracy na wsi, prad, ciepa wode i gaz do gospodarstw wiejskich. W Polsce powstaje coraz wiecje duzych farm tucznikow, ale ustawodawca nie zdecydowal sie na obowiazek budowy biogazowni, czyli miejsca, gdzie mozna utylizowac scieki z chlewni. Ich wylewanie na pola powoduje odor i zatrucie zwiazkami azotu wod podziemnych


#Wert   Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

1. ochronic polskie spoleczenstwo przed jeszcze wyzszymi rachunkami za energie elektryczna. Bez dotacji nie ma wiatrakow 2. ochronic nasze krajobrazy, zdrowie i ptaki 3. nie dopuscic do instalacji demotowanych w Niemczech wiatrakow w Polsce. 4. nie dopuscic do problemow w polskiej sieci energetycznej Moglabym tak jeszcze kontynuowac, ale skupie sie na faktach. Tak naprawde w Polsce mozna instalowac wiatraki tylko w strefie nadmorskiej, bo tylko tam wiatr wieje regularnie. Jeszcze lepiej byloby budowac instalacje typu off shore, czyli na pelnym morzu. Ale i te nie beda tak wydajne jak niemieckie i dunskie parki typu off shore na Morzu Polnocnym lub na baltyckich wyspach. Nowa ustawa ulatwia budowe biogazowni na terenach wiejskich.


#Wiem#Wert  Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

A dopłaty do kopalni i wywindowane ceny węgla to co? Nie ucz ojca dzieci robić, nawiedzona babo bo chyba inwestor wie co mu się opłaca budować. Byłaś kiedyś w Niemczech i widziałaś ile tam jest wiatraków?


#Wert   Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

Gdyby nie zmiana rządu ( można ich popierać lub nie w tym przypadku to bez znaczenia znaczenia) to Polska została by zalana niemieckim złomem z demontażu.


#Rachmistrz   Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-26

Modlitwa to chwalebna rzecz ale wcześniejsza kalkulacja też nie jest zła.


#Wielebny   Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-26

Inwestycja kosztuje 6 ml zł jesli chodzi o zbyt prądu i zarobek to właściciel na pewno już to dawno wymodlił !


#Modli się przed figurą a#Wielebny  Ponad 2 tygodnie temu, 2018-01-27

Z tymi inwestorami od wiatraków to teraz tak będzie jak z tymi frankowiczami. Bez dopłat do wiatraków na tym interesie to dziś trzeba się tylko modlić żeby wyjść na czysto...


#Stalin   Ponad miesiąc temu, 2018-01-22

I czym się podniecacie im więcej wiatraków tym droższy prąd


#BBB22   Ponad miesiąc temu, 2018-01-22

Dokladnie zamiast inwestowac w wiatrak,ktory i tak nikomu nic nie da,to niech wlasciel wiatraka naprawi droge ktora znisczyl bo po zimie to sie calkiem rozejdzie.


#Rowerzysta   Ponad miesiąc temu, 2018-01-22

Nie wiem o co chodzi ale ten wiatrak w pobliżu Łukszt, prawie nigdy nie działa i to nie jest kwestia wiatru, widzą ci co jeżdżą po starej siódemce, wiatr wywraca z roweru a wiatrak stoi.


#Bolo#Rowerzysta  Ponad miesiąc temu, 2018-01-22

to jest wiatrak na baterie, nie potrzebuje wiatru


#Specjalista   Ponad miesiąc temu, 2018-01-22

" Jak podaje właściciel urządzenia, tradycyjna elektrociepłownia potrzebuje 450 ton węgla, żeby wyprodukować w ciągu roku tyle samo energii co wiatrak." co za bullshit, en. odnawialna nigdy nie zastąpi en. konwencjonalnej (węgla, gazu itp), bo nie mamy wpływu na nią tzn -kiedy wieje a kiedy nie wieje. Możemy prognozwać ile energii zostanie wyprodukowana w roku (przypuszam, że o to chodziło właścicielowi), ale należy pamiętać, że przy braku możliwości magazynowania energii e. wiatrowa nie jest konkurencyjna wobec węgla. Pamiętajcie! :D


#Sąsiad   Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Wywalasz 1.5 bańki i czekasz na zyski???


#No tak#Sąsiad  Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Nie, wywalasz iles tam baniek, odrolniasz ziemie, płacisz podatki i zusy, ubezpieczenia itp , a potem się modlisz, żeby ktoś te energię kupił i żeby ci coś zostało, jak już każdy weźmie swoją dolę.


#Wert   Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Dopłaty do Energi odnawialnej z wiatraczków kilkukrotnie zmniejszono, a raty trzeba spłacać. Trzeba pomyśleć kilkukrotnie zanim zacznie zgrywać się holendra.


#Aaa#Wert  Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Postaw baranie wiatrak i po tej inwestycji coś napisz. Co te nieuki wypisują? Tępaku napisz o swoich sukcesach. Aż mnie świerzbi by da w ryj tym geniuszom bez żadnej pozytywnej historii.


#Marek Chrapan#Aaa  Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Nieukiem w dodatku bezmyślnym to sam jesteś. Powszechnie już wiadomym, udokumentowanym faktem jest, że energia z wiatraków jest droższa o ok. 40% od energii węglowej. W dodatku pieniądze za zakup wyprowadzane są z Kraju pobudzając rozwój innych państw, a nie własnego jak jest z energią węglową. Ponadto nie generuje ona miejsc pracy, a więc nie jest to inwestycja korzystna dla lokalnej społeczności.


#AHA#Aaa  Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Tak, mieliśmy wstępny kontakt z takim planem. Sąsiad miał robić. Jak zobaczył co musi zainwestowac a potem ile będzie miał z tego zysku, jakie jest ryzyko, to doszedł do wniosku, że zarabiają jedynie producenci turbin. Nawet prawa nie ma państwowego dotyczacego energii wiatrowej. No chyba, że się cos w ostatnich 3 latach zmieniło. To jak z tymi producentami wierzby albo miskantusa. ZAROBILI CI, CO SPRZEDALI NASIONA I ROBILI "PROJEKT".


#Dr Watson   Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Firma daje mechanizm bo mechanizm to własnośc firmy. Sherlock Holmes się pojawił.


#Aha#Dr Watson  Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Tak, a rolnik stawia budowlę na swój koszt i opłaca podatek na swój koszt oraz płaci wszelkie ubezpieczenia. Potem okazuje się, że zysk zbiera ktos inny. A rolnik już nie jest rolnikiem tylko bankrutem. Prawda to czy fałsz? Jesli fałsz, to gdzie?


#Aha   Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Czy to prawda, że firmy budujące wiatraki chcą, żeby rolnik go postawił, a firma daje mechanizm? Potem się okazuje, że dochód wcale nie jest taki jak oczekiwany i rolnik zostaje z tym kikutem. Bo mechanizm to własnośc firmy.


#Nick   Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Wydarzenie roku ja piernicze teraz kolejny wiatrak nad jeziorkiem będzie krecil prąd i koniom grzywy


#Realista   Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

Szanowny naczelny tak się rozpuszcza na tym wiatrakiem że gotów jestem uwierzyć że ma coś z tego biznesu jednoosobowego! Co to za inwestycja roku z której zyski czerpie jedną osoba , nie ma osób zatrudnionych i jedynie jakieś grosze z Eko podatku ....żal


#Wert   Ponad miesiąc temu, 2018-01-21

A remont zniszczonej drogi kiedy nastąpi?


Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz podać wynik
Akceptuję regulamin serwisu

Z okazji Dnia Kobiet Pasłęcki Ośrodek Kultury zaprasza 8 marca (czwartek) 2018 r . o...


Zagrają dla Przemka

Pozostało12 dni

Już dziś serdecznie zapraszamy na charytatywny koncert dla Przemka z Zielonki...


Wiosna Teatralna

Pozostało23 dni

Od 20 do 29 marca 2018 odbędzie się "VII Pasłęcka Wiosna Teatralna". W programie...