17 października 2018 Wiktora, Marity, Ignacego

Wycieczkowy czas Wrocław, Drezno i Kotlina Jeleniogórska

dodał 2016-06-17
Wycieczkowy czas  Wrocław, Drezno i Kotlina Jeleniogórska

Na początku czerwca uczniowie klas pierwszych (Ia, Ib i Ic) Zespołu Szkół w Pasłęku pod opieką wychowawców wyruszyli na wycieczkę. Każdy dzień naszej eskapady miał inny charakter, pierwszego dnia zwiedziliśmy Wrocław, a dokładniej Ostrów Tumski (najstarszą, zabytkową część miasta, która powstała na obszarze przepraw na Odrze), Uniwersytet, gdzie obejrzeliśmy Aulę Leopoldina, a następnie wspięliśmy się na Wieżę Matematyczną, z której podziwialiśmy panoramę Wrocławia. Następnie mieliśmy okazję obejrzeć Rynek i Ratusz, a także okolice Starego Miasta. Na wielu osobach niesamowite wrażenie zrobiło Afrykarium we wrocławskim ZOO.

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w Dreźnie, gdzie zwiedziliśmy Operę Sampera, najpiękniejszą barokową budowlę w Niemczech-Zwinger, Residenzschloss (Rezydencję dynastii Wettynów), Fauenkirche czyli kościół NMP, który po wojennych zniszczeniach został całkowicie odbudowany, Georgentor, Fürstenzug (Orszak Książąt składający się z 24 tysięcy ceramicznych płytek przedstawiających 800 letnią dynastię Wettynów), katolicki kościół Hofkirche (katedra) wraz z kryptą Wettynów. Pani przewodnik opowiedziała nam wiele intrygujących ciekawostek o Dreznie, a także Auguście Mocnym. Wędrówkę po Dreźnie zakończyliśmy na kolejce linowej, z której podziwialiśmy panoramę miasta.

Kolejny dzień był równie aktywny, spędziliśmy go na wędrówkach po Kotlinie Jeleniogórskiej. Obejrzeliśmy Świątynię Wang, a następnie pokonaliśmy niełatwą drogę do Zamku Chojnik. Wspinaczka została nagrodzona przepięknymi widokami ze szczytu wieży. Dalszymi celami naszych wędrówek były malownicze wodospady Szklarka i Kamieńczyk oraz Zakręt Śmierci, który wielu przyprawił o dreszcze na ciele. Wyczerpani wspinaczkami po górskich szlakach, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Cali i zdrowi dotarliśmy do Pasłęka. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że była to niezapomniana wycieczka.

info:ZS

Co godzinę jedna osoba w Polsce dowiaduje się, że ma białaczkę. Dla wielu chorych...

Wojtek Strażak

Pozostało6 dni

Towarzystwo Przyjaciół Biblioteki w Pasłęku zaprasza wszystkie dzieci i...

Uwaga wędkarze. Ostatnie zawody z cyklu Grand Prix Zakrzewka II rozegrane zostaną w...