19 kwietnia 2018 Adolfa, Tymona, Leona

Wycieczkowy czas Wrocław, Drezno i Kotlina Jeleniogórska

dodał 2016-06-17
Wycieczkowy czas  Wrocław, Drezno i Kotlina Jeleniogórska

Na początku czerwca uczniowie klas pierwszych (Ia, Ib i Ic) Zespołu Szkół w Pasłęku pod opieką wychowawców wyruszyli na wycieczkę. Każdy dzień naszej eskapady miał inny charakter, pierwszego dnia zwiedziliśmy Wrocław, a dokładniej Ostrów Tumski (najstarszą, zabytkową część miasta, która powstała na obszarze przepraw na Odrze), Uniwersytet, gdzie obejrzeliśmy Aulę Leopoldina, a następnie wspięliśmy się na Wieżę Matematyczną, z której podziwialiśmy panoramę Wrocławia. Następnie mieliśmy okazję obejrzeć Rynek i Ratusz, a także okolice Starego Miasta. Na wielu osobach niesamowite wrażenie zrobiło Afrykarium we wrocławskim ZOO.

Drugi dzień wycieczki spędziliśmy w Dreźnie, gdzie zwiedziliśmy Operę Sampera, najpiękniejszą barokową budowlę w Niemczech-Zwinger, Residenzschloss (Rezydencję dynastii Wettynów), Fauenkirche czyli kościół NMP, który po wojennych zniszczeniach został całkowicie odbudowany, Georgentor, Fürstenzug (Orszak Książąt składający się z 24 tysięcy ceramicznych płytek przedstawiających 800 letnią dynastię Wettynów), katolicki kościół Hofkirche (katedra) wraz z kryptą Wettynów. Pani przewodnik opowiedziała nam wiele intrygujących ciekawostek o Dreznie, a także Auguście Mocnym. Wędrówkę po Dreźnie zakończyliśmy na kolejce linowej, z której podziwialiśmy panoramę miasta.

Kolejny dzień był równie aktywny, spędziliśmy go na wędrówkach po Kotlinie Jeleniogórskiej. Obejrzeliśmy Świątynię Wang, a następnie pokonaliśmy niełatwą drogę do Zamku Chojnik. Wspinaczka została nagrodzona przepięknymi widokami ze szczytu wieży. Dalszymi celami naszych wędrówek były malownicze wodospady Szklarka i Kamieńczyk oraz Zakręt Śmierci, który wielu przyprawił o dreszcze na ciele. Wyczerpani wspinaczkami po górskich szlakach, wyruszyliśmy w drogę powrotną. Cali i zdrowi dotarliśmy do Pasłęka. Jednogłośnie stwierdziliśmy, że była to niezapomniana wycieczka.

info:ZS

Trwają przygotowania do VI Festynu Ekologicznego, jaki co roku organizuje Urząd Miejski...

12 maja 2018 roku rozegrany zostanie VIII Memoriał Henryka Hucza oraz XI Regionalne...

Talent po raz XV

Pozostało50 dni

Organizatorem XV WOJEWÓDZKIEGO KONKURSU WOKALNEGO „TALENT 2018" jest...