12 grudnia 2017 Dagmary, Aleksandra, Ady

Z gminy znika azbest

dodał 2016-09-07

Trwają prace, związane z realizacją zadania pod nazwą „Usuwanie wyrobów zawierających azbest na terenie Miasta i Gminy Pasłęk w 2016 r.”. Jest to już VI edycja tego przedsięwzięcia. Wykonawcą prac jest firma ECO-POL z Pruszcza. Zadanie obejmuje demontaż, transport i utylizację płyt falistych azbestowo- cementowych z 15 nieruchomości położonych na terenie gminy, których właściciele na początku roku wystąpili z wnioskiem o udzielenie dotacji na ten cel. Prace potrwają do 30. września 2016 r. Ich koszt  to 26 tys. zł. Zadanie jest współfinansowane w formie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie i Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Wysokość dotacji wynosi 85% kosztów kwalifikowanych tj. 22.124,59 zł, pozostałe 15% tj. 3.904,34 zł to środki własne z budżetu Gminy Pasłęk.

Udzielona pomoc finansowa umożliwi właścicielom nieruchomości uczestniczącym w zadaniu pokrycie w 100% kosztów związanych z usunięciem wyrobów azbestowych. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki wyroby azbestowe mogą być wykorzystywane w terminie do dnia 31 grudnia 2032 r., pod warunkiem, że ich wykorzystywanie nie stwarza zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi. Dzięki środkom z budżetu Gminy Pasłęk oraz pozyskanym przez pasłęcki samorząd z zewnątrz, przewiduje się, że wyroby azbestowe zostaną usunięte z terenu Gminy Pasłęk w wyznaczonym terminie. 

info: UM



Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz podać wynik
Akceptuję regulamin serwisu

Logowanie / Rejestracja

Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz podać wynik
Akceptuję regulamin serwisu

Pasłęcki Ośrodek Kultury serdecznie zaprasza na wernisaż wystawy malarstwa Zygmunta...


17 grudnia 2017 roku odbędzie się w Perfect Pubie przy ul. Wiśniowej w Pasłęku...


Biblioteka Publiczna w Pasłęku zaprasza na kolejne z zaplanowanych na grudzień...