7 grudnia 2021 Marcina, Ambrożego, Teodora
Reklama Heops

Keto kebab i inne pyszności, dzięki którym schudniesz!

dodał Ponad miesiąc temu, 2021-10-22
Keto kebab i inne pyszności, dzięki którym schudniesz!

Zazwyczaj dieta i walka o szczuplejszą sylwetkę oznaczają rezygnację z ulubionych posiłków i dań takich jak chociażby pizza, burger, tortilla czy kebab. Najczęściej stosowane restrykcyjne diety, takie jak chociażby dieta 1000 kalorii, dieta kopenhaska czy dieta Dukana, a także diety niskotłuszczowe, low IG czy diety typu "Slim & Fit" nakazują całkowitą rezygnację z tego typu dań. Prędzej czy później u większości osób nadchodzi moment, w którym ulegają pokusie i sięgają po burgera z popularnej restauracji ze złotymi łukami czy zamawiają pyszną pizzę, która znika w mgnieniu oka. Jeśli zdarza się to sporadycznie - nie ma w tym nic złego, jednak zdecydowanie częściej takie odstępstwo wiąże się z porzuceniem diety i zmarnowaniem efektów.

Czy zawsze trzeba rezygnować z pizzy, kebabu czy burgera? Otóż okazuje się, że istnieje dieta, która dzięki zastosowaniu kilku sztuczek umożliwia spożywanie kebabów, pizzy, burgerów, a nawet makaronu kilka razy w tygodniu! To dieta ketogeniczna, która bije rekordy popularności. Chcesz wiedzieć więcej?

Czym jest dieta ketogeniczna?

Dieta ketogeniczna to sposób żywienia oparty o wysokiej jakości tłuszcze i białko. Spożycie węglowodanów jest ograniczone do minimum - do 20-50 gramów na dobę. Dodatkowo dopuszczalne jest spożywanie wyłącznie węglowodanów pochodzących z orzechów i niskowęglowodanowych owoców i warzyw. Podstawą są tłuszcze zwierzęce i roślinne: smalec, masło, smalec gęsi, olej kokosowy, olej z awokado lub orzechów makadamia, oliwa z oliwek.

Idealna keto piramida żywienia to 70% energii pochodzącej z tłuszczu, 20-25% energii z białka oraz 5-10% energii z węglowodanów. To właśnie tłuszcze są najlepszym paliwem dla organizmu - o ile spożywamy węglowodany wysokiej jakości.

Organizm, który przyzwyczaja się do pobierania energii z tłuszczu, nie potrzebuje węglowodanów w większej ilości niż wspomniane 5-10%. Paliwem jest tłuszcz dostarczany w pokarmach i własne zapasy tłuszczu, dzięki którym organizm pracuje znacznie lepiej, jest odporniejszy, szybciej się regeneruje, a dodatkowo - nie odczuwa głodu i zachcianek na słodycze, makaron czy pieczywo.

Zasady diety ketogenicznej można podsumować jednym zdaniem: aby spalać tłuszcz - należy jeść tłuszcz i ograniczyć spożywanie węglowodanów do absolutnego minimum. To gwarancja sukcesu w postaci znacznie lepszego samopoczucia, zwiększenia odporności organizmu, obniżenia poziomu cukru i cholesterolu we krwi czy wyraźnego spadku kilogramów.

Kebab, pizza, burger i carbonara na diecie?

Jak wspomnieliśmy, na diecie ketogenicznej można rozkoszować się smakiem pizzy, burgera i kebabów. Wystarczy sięgnąć po keto odpowiednik popularnych fast foodów. Zamiast pełnej węglowodanów bułki, spodu do pizzy czy tortilli z pszenicy można zastosować keto tortillę np. z mąki kokosowej i łusek babki płesznik, bułeczki ketogeniczne, spód do pizzy z kalafiora lub mozzarelli czy liście ulubionej sałaty.

Przepis na keto kebab jest bardzo prosty - keto tortilla o niskiej zawartości węglowodanów, mix sałat, cebulka, kolorowa papryka, dobrze przyprawione mięso z kurczaka lub wieprzowiny, a do tego sos czosnkowo-śmietanowy z odrobiną świeżego ogórka. Można pokusić się o dodatki takie jak ser feta, oliwki, odrobina żółtego sera, pomidorki czy ogórek kiszony. Tak przygotowany kebab będzie smakował każdemu, nie tylko osobom stosującym dietę ketogeniczną!

Dla miłośników pizzy dieta ketogeniczna ma naprawdę wiele do zaoferowania. Keto pizza na spodzie z mozzarelli, z kalafiora, a nawet z kurczaka to danie, które można przygotować na dziesiątki różnych sposobów. Do ketogenicznego spodu można dobrać swoje ulubione dodatki, takie jak chociażby salami, pepperoni, bekon, wieprzowina, wołowina, mięso mielone, ulubiona szynka, owoce morza, mozzarella, feta, tłusty ser żółty, niskowęglowodanowe warzywa, np. ogórek kiszony, papryka, cebula, szparagi, cukinia, pomidor, szpinak, brokuły, pomidory, pieczarki czy oliwki.

Sposób na keto burgera to zastosowanie liści sałaty zamiast bułki lub bułeczka ketogeniczna upieczona np. z mąki kokosowej i łusek babki płesznik. Solidna porcja wołowiny lub szarpanej wieprzowiny, plaster tłustego żółtego sera czy mozzarelli, podprażony boczek, oliwki, pomidor, kiszony ogórek, sałata czy nawet keto majonez - to wszystko można wykorzystać, by stworzyć pyszną alternatywę dla tradycyjnego burgera pełnego węglowodanów!

A co z makaronem carbonara? Na keto diecie sos śmietanowy z dużą ilością parmezanu, odrobiną prażonego boczku i żółtkiem jajka to doskonały dodatek do keto makaronu z cukinii albo z mozzarelli! Tak przygotowana keto carbonara może pojawić się w zdrowym jadłospisie od czasu do czasu, np. raz w tygodniu. To genialny zamiennik, który pozwoli poczuć się prawie jak we włoskiej restauracji!

Na tej stronie znajdziesz ebook zawierający keto jadłospis na 7 dni - proste przepisy na smaczne dania, dzięki którym zdrowo schudniesz!

Inne propozycje keto posiłków, dzięki którym pozbędziesz się nadwagi i otyłości

Ciężko znaleźć inną dietę, na której można zjeść kotlet mielony z mięsa wieprzowego. Zazwyczaj dietetycy wymagają stosowania chudej wołowiny lub mięsa drobiowego. Na diecie ketogenicznej można nie tylko zjeść kotlet mielony z tłustej wieprzowiny, ale również można nadziać go ulubionym serem żółtym czy mozzarellą! Wersja keto pozbawiona jest tradycyjnej panierki z bułki tartej. Można usmażyć kotleciki bez panierki lub wykorzystać alternatywne keto panierki, np. z ziarnami sezamu. Do usmażonego kotlecika wystarczy dobrać ulubioną sałatkę, można sięgnąć po porcję masła i pyszne, zdrowe i odchudzające danie gotowe!

Omlet jak pizza to kolejna ciekawa propozycja, którą można wprowadzić do swojego menu diety ketogenicznej. Omlet z jajek, a do tego ulubione dodatki, takie jak chociażby salami, pepperoni i mnóstwo niskowęglowodanowych warzyw to idealny pomysł na zdrowe śniadanie. Gdy zjesz taki omlet - porcja energii na kilka godzin gwarantowana!

Omlet to dobry pomysł na pożywny pierwszy posiłek na każdy dzień. Można go podawać m.in. z szarpaną wieprzowiną, z łososiem, z krewetkami i szparagami czy z żółtym serem i świeżymi liśćmi szpinaku.

Kanapki to zawsze dobry pomysł na szybki posiłek - o ile zamiast tradycyjnego pieczywa wykorzystamy keto pieczywo, np. ketogeniczny chlebek kanapkowy o niskiej zawartości węglowodanów. Keto kanapka na pieczywie niskowęglowodanowym to szerokie pole do popisu - można bowiem dobrać różnorodne dodatki, jak ser żółty, łosoś, pepperoni, ulubiona szynka o niskiej zawartości węglowodanów, warzywa, a nawet pasta jajeczna czy pasta z oliwek i anchois!

Jak widać - dieta ketogeniczna pozwala na spożywanie ciekawych posiłków i na zastępowanie dań pełnych węglowodanów propozycjami, które są dużo zdrowsze i smaczniejsze. Decydując się na dietę ketogeniczną nadal można jeść burgery, kebab czy pizzę i jednocześnie chudnąć, a także poprawiać stan swojego zdrowia. Tak - możesz jeść keto pizzę i burgery i jednocześine obniżać poziom cukru i złego cholesterolu we krwi!

 

Pomysły na dania pochodzą z ebooka "Dieta Keto. Plan posiłków" Joanny Łysak - dietetyka ketogenicznego


Żwirownia 1140 px
kocham Jarka