21 kwietnia 2021 Anzelma, Bartosza, Feliksa
Reklama Heops

Listy - Jaz w Kupinie

dodał 2020-08-02
Listy - Jaz w Kupinie

Szanowni Państwo. Przesyłam kilka historycznych już dzisiaj zdjęć z zakończenia budowy jazu w Kupinie w dniu 02.08.1973 r.: pierwsze zdjęcie - kanał obiegowy na godzinę przed zasypaniem w celu skierowania wody rzeki Wąskiej na jaz, drugie i trzecie to ja podnoszący zasuwę jazu do przelewu wody, czwarte - grupa uczestników z Przedsiębiorstwa Melioracyjnego w Pasłęku, m.in.: dyr. Zaleski, z-ca dyr. Kryczka oraz urzędnicy powiatowi. Na czwartym zdjęciu - trzecia od prawej to Pasłęczanka, którą "porwałem" do Kołobrzegu i do dziś jesteśmy razem. Sami Państwo ocenicie jakość tych skanów zdjęć w jpg, które wymagają obróbki. Bywając w Pasłęku, wprawdzie niezbyt często, z inżynierskiej ciekawości podjeżdżam na jaz, sprawdzić w jakim jest stanie konstrukcja. Dla informacji dodam, że korpus jazu od poziomu posadowienia do progu przelewu zaprojektowany i wykonany został z betonu hydrotechnicznego. Przyczółki i filary środkowe do umieszczenia zasuw są żelbetowe. Oceniając z dzisiejszej perspektywy możliwości techniczne, sprzętowe i technologiczne betonu w owym czasie, to jakby przesiąść się z wagonu Pullmana III klasy do Pendolino. Pozdrawiam.                                                                                         Antoni Storczyk

0
0
0

Dodaj Komentarz

Walidacja: słowo na dziś :amur

Komentarze

  • pullman to wagon a pendolino to pociąg
     1970-01-01

    Były w nich dywany, zasłony, krzesła tapicerowane, biblioteki, stoły do gry w karty... - istne pałace. A do tego bardzo wysoki, wręcz hotelowy poziom obsługi klienta. To on także wpadł na pomysł produkcji wagonów sypialnych. Przez całe dekady nazwisko Pullman było synonimem luksusu i przepychu. Falstart Pendolino...........PKP Intercity rozpoczęło odbiory szybkich pociągów, które mają trafić do Polski. Do tej pory przetestowano cztery składy, ale żaden nie został zaakceptowany przez spółkę ze względu na liczne usterki. O sprawie pisze "Puls Biznesu".

    trzeba wiedzieć o czym się pisze
     1970-01-01

    Uzyskane dzięki zakupowi włoskich pociągów różnice dotyczące czasu jazdy i komfortu podróży między Pendolino a klasycznymi pociągami są nieznaczne. Tymczasem wg analiz NIK cena pociągów o prędkości maksymalnej do 190 kmh jest znacznie nisza niż Pendolino, natomiast koszty serwisowania składów Alstomu są dwa razy wyższe niż pociągów standardowych. Wg NIK zakup Pendolino był nieuzasadniony ekonomicznie. Pociągi dużej prędkości kupiono mimo braku odpowiedniej infrastruktury. W dodatku nawet po zmodernizowaniu infrastruktury Pendolino nie osiągnie zakładanego skrócenia czasu jazdy, gdyż musi się zatrzymywać na większej liczbie stacji, co wynika z warunków na jakich PKP Intercity uzyskały dofinansowanie z UE.

Żwirownia 1140 px
nasza2