16 sierpnia 2022 Rocha, Stefana, Joachima
Reklama Heops

Pozycjonowanie stron i reklama w internecie - jak współgrają?

dodał Ponad tydzień temu, 2022-08-05
Pozycjonowanie stron i reklama w internecie - jak współgrają?

Pozycjonowanie stron internetowych to bardzo ważna usługa, na której sporo skorzystać mogą właściciele tych witryn. Wiele osób decyduje się zarówno na usługę pozycjonowania, jak i na inną formę reklamy w internecie. W tym artykule przedstawimy Ci podstawowe informacje na temat tego, na czym polega zdobywanie widoczności w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a także, w jaki sposób usługi SEO współgrają z reklamą w internecie.

Pozycjonowanie stron internetowych - co to jest?

Pozycjonowanie stron internetowych to działania, które mają doprowadzić do wzrostu Twojej sprzedaży. Pierwszym krokiem do tego jest podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania Google. W końcu jest to najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie. SEO, czyli dobrze zrobiona optymalizacja strony internetowej jest ziarnem, które pozwala wzrastać witrynie. Wszystkie działania, które mają na celu podniesienie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania - również budowanie bazy linków i reklama w mediach społecznościowych składa się na proces pozycjonowania stron.

Reklama w internecie - jak działa?

Reklamy w Google w przeciwieństwie do pozycjonowania stron internetowych są płatne przez cały czas. Nie oznacza to oczywiście, że SEO nic nie kosztuje. Reklama w Google Ads rozliczana jest bowiem w modelu Pay Per Click (PPC), co oznacza płatność za każde kliknięcie. W związku z tym właściciel firmy nie tylko ponosi koszt wykonywania usługi, ale również płaci za każdą reakcję odbiorców reklam.

Reklamy a pozycjonowanie stron internetowych - jak współgrają?

Wiele osób zastanawia się, czy lepiej postawić na pozycjonowanie stron internetowych czy na przygotowanie kampanii Google Ads. Rozsądnym rozwiązaniem nierzadko jest połączenie obu tych frontów. Kliknięcia i zakupy pojawiają się bardzo szybko po rozpoczęciu kampanii, ale możliwe jest również nagłe pojawienie się stagnacji. Z kolei pozycjonowanie stron internetowych to proces, który pozwala na cieszenie się długofalowymi rezultatami. Pozycjonowanie przynosi efekty na przykład po paru miesiącach. Można zatem powiedzieć, że działania nakierowane na wyświetlanie się reklamy nad wynikami organicznymi oraz w sieci reklamowej doskonale uzupełnia się z pozycjonowaniem.

Podsumowując, pozycjonowanie stron internetowych jest usługą, która stanowi bazę do widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale nie trzeba się do niej ograniczać. Aby osiągnąć jak najwyższą sprzedaż, warto połączyć pozycjonowanie z marketingiem w wyszukiwarce i poza nią. Z tego też powodu specjaliści, którzy zajmują się marketingiem internetowym, bardzo często łączą obie usługi dla swoich klientów. Nie od dzisiaj przecież wiadomo, że bez widoczności w sieci trudno jest o sukces w jakiejkolwiek branży. Wysoka pozycja w wyszukiwarce może iść w parze z udaną kampanią reklamową (na przykład Google Ads). Oczywiście możliwości jest więcej, bo na przykład Facebook także posiada swoją sieć Facebook Ads.

Materiał powstał we współpracy z Artefakt - pozycjonowanie stron internetowej.

 


kocham jarka
gp reklama