28 stycznia 2022 Walerego, Radomira, Tomasza
Reklama Heops

Skuteczna i smaczna dieta kolarska

dodał 2021-10-17
Skuteczna i smaczna dieta kolarska

Trening rowerowy staje się w Polsce z roku na rok bardziej popularny. Sprzyjająca, rozwijająca się infrastruktura oraz promowanie turystyki na dwóch kółkach sprawia, że osób korzystających z tej formy aktywności jest naprawdę dużo. Korzyści płynące z treningu można maksymalizować, stosując odpowiednią dietę.

Trening

Największą zaletą tej formy aktywności, jest jej przystępność. Na początek wystarczy zadbać o to, by rower był sprawny technicznie. Korzystając z poradników internetowych postarajmy się również odpowiednio go ustawić, tak by maksymalizować pracę mięśni, odciążając stawy i kręgosłup. Pierwsze treningi nie muszą być ani długie, ani intensywne. Chodzi głównie o przyzwyczajenie organizmu do stałej pracy na podwyższonym tętnie, oraz rozruszanie go tak, by unikać zakwasów. Te, przez pierwsze parę dni mogą pojawiać się na nogach, dłoniach, przedramionach. A u cięższych osób również na pośladkach. Traktując wyjście na rower jako trening, postaraj się wybierać trasy które mają kilka podjazdów. Angażują one inne partie mięśniowe, a krótkie podniesienie tętna na wyższy poziom, zwiększy spalanie tłuszczu.

Dieta

Sam trening nie będzie dawał jednak tak dobrych efektów, jak ten wspierany odpowiednią dietą. Nie chodzi tylko o samą ilość kalorii, ale również stosunek makroskładników. Tłuste posiłki są sycące, ale ciężko z nich uzyskać energię na trening. Białko zostanie wykorzystane przez nasz organizm po treningu. W czasie samego wysiłku, nie dostarczy ono energii. Dla osób które nie chcą bawić się w spisywanie dokładnych wartości odżywczych, rozwiązaniem może być dieta pudełkowa Oborniki Śląskie. Posiłki dostajemy od razu odpowiednio wyliczone i opisane. Catering dietetyczny zapewni nam rozważne odchudzanie. Większa ilość posiłków pozwala na zachowanie sytości, bez przejadania się. Na trening kolarski w żadnym wypadku nie należy iść na czczo. Znacznie spadnie nam tempo, mogą pojawić się bóle głowy a nawet krótka przejażdżka będzie znacznie bardziej wyczerpująca, niż powinna być. Warto na trasę zabrać ze sobą jedzenie bogate w węglowodany. Np. batonik zbożowy, banan czy żelki. Tutaj pojawia się kolejna zaleta jaką niesie ze sobą dieta pudełkowa. Zamawiając ją, od razu otrzymujemy produkt zapakowany, gotowy do wrzucenia do plecaka czy sakwy.
Catering dietetyczny to bardzo wygodne i sprawdzone rozwiązanie dla osób które zaczynają swoją przygodę ze sportem. Początki mogą być trudne, ponieważ przy spożywaniu rzadko, ale dużych posiłków mogą pojawić się napady głodu, które mocno utrudniają redukcję wagi. Przy mniejszych porcjach, zjadanych częściej efekt ten występuje zdecydowanie rzadziej. Kolejną rzeczą są proporcje. Dieta pudełkowa zapewni nam odpowiednią ilość warzyw i owoców. Witaminy są bardzo ważne, organizm nieprzyzwyczajony do stałego wysiłku może na początku wykazywać zwiększone zapotrzebowanie na nie. Wyliczone kalorycznie posiłki pozwalają również lepiej planować godziny i kolejność jedzenia. Jedzenie bogate w węgle najlepiej spożyć 1-2 godziny przed treningiem, a te o wysokiej zawartości zdrowych tłuszczy i białka, chwilę po nim.

W ofercie TimCatering.pl posiadamy diety: Standard, sportową, z niskim IG, bez laktozy, bezglutenową, wegańską, wegetariańską, wegetariańska z rybami

 


Dodaj Komentarz

Walidacja: słowo na dziś :ogrodowa

Komentarze

kocham jarka
nasza