15 sierpnia 2020 Napoleona, Stelii

Jak powstają lody? Od hali produkcyjnej do sklepowej lodówki

dodał Ponad 2 tygodnie temu, 2020-07-22
Jak powstają lody? Od hali produkcyjnej do sklepowej lodówki

Choć lody przestały być produktem wyłącznie sezonowym, największą popularnością cieszą się w sezonie wiosenno-letnim. Z najbardziej rozpoznawalnymi markami próbują, z coraz większym powodzeniem, konkurować mali producenci lodów rzemieślniczych. Zanim jednak pudełko lodów trafi do koszyka klienta, przechodzi długą drogę.

Pilnie strzeżona receptura

Trend zdrowego żywienia wpłynął także na branżę lodziarską. Coraz większą popularnością cieszą się lody rzemieślnicze wytwarzane z naturalnych produktów według stosowanych od lat receptur. Jak stworzyć idealne lody? Ci, którzy znaleźli odpowiedź na to pytanie, zazdrośnie strzegą swojego know-how. Wysokiej jakości składniki to nie wszystko. Liczą się odpowiednie proporcje oraz umiejętne wykorzystanie naturalnych procesów konserwacji i najnowszych technologii przy zachowaniu reżimu sanitarnego. Proces powstawania lodów można podzielić na kilka faz: od przygotowania mieszanki poprzez pasteryzację, filtrowanie i napowietrzanie po dojrzewanie, zamrażanie i hartowanie.

Produkcja opakowań

Zanim produkt opuści halę produkcyjną, musi trafić do pudełka. Ale nie byle jakiego! Pojemniki do lodów muszą być wykonane z bezpiecznych materiałów przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w produkcji opakowań z tworzywa sztucznego dla branży spożywczej (np. Stark Partner). Producenci lodów mogą wybrać produkt o określonej pojemności i designie z dostępnej oferty lub zlecić przygotowanie opakowań na zamówienie. Czas, w którym produkt w nowym, unikalnym pojemniku może pojawić się na rynku, jest wówczas nieco dłuższy. Zazwyczaj zajmuje to od 4 do 12 miesięcy.

Trzeba jednak pamiętać, że konsumpcja lodów ma w dużym stopniu charakter impulsowy. Dlatego wielu producentów wprowadza do oferty lody na patyku, w rożku lub w pudełkach o niewielkiej pojemności przeznaczonych do konsumpcji na miejscu.

Transport do punktów sprzedaży

W tej branży liczy się szybkość i bezpieczeństwo. Klienci wybierają zazwyczaj usługę transportu dedykowanego – od punktu odbioru do punktu rozładunku. Dzięki temu mają pewność, że produkt dotrze na sklepową półkę, zachowując najwyższą jakość i walory smakowe. Dlaczego tak ważna jest odpowiednia temperatura w trakcie transportu? Rozmrożenie i ponowne zamrożenie może być szkodliwe dla zdrowia. Klient, który po zjedzeniu lodów dostał zatrucia pokarmowego, rzadko da marce drugą szansę.

Z półki do koszyka

Co decyduje o tym, że ten, a nie inny produkt trafi do koszyka klienta? Nie tylko cena, funkcjonalność i walory smakowe, ale także wygląd opakowania i logo producenta. Klienci chętnie wracają do marek, z którymi się utożsamiają, które odpowiadają ich wartościom i wizji świata. Za niemal identyczny produkt z logo marki, która kojarzy się z wysoką jakością czy prestiżem, gotowi są zapłacić wyższą premię cenową.


Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz podać wynik
Akceptuję Regulamin
Akceptuję Politykę prywatności

Logowanie / Rejestracja

Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz podać wynik
Akceptuję Regulamin
Akceptuję Politykę prywatności