7 grudnia 2021 Marcina, Ambrożego, Teodora
Reklama Heops

Jakie są najlepsze silniki diesla?

dodał Ponad miesiąc temu, 2021-10-20
Jakie są najlepsze silniki diesla?

Mimo tego, że osób krytykujących silniki diesla naprawdę nie brakuje, to istnieje kilka interesujących wariantów tej jednostki napędowej, które są warto uwagi. Osoby, które zamierzają kupić samochód z właśnie takim silnikiem, powinny skupić się na jednostkach do pojemności 2 litrów. Samochody te są najbardziej uniwersalne, a ich ewentualne sprowadzenie z zachodu nie wiąże się z wygórowaną akcyzą. Co warto wiedzieć na ten temat?

2.0 MULTIJET - Fiat, Opel, czy też Alfa Romeo

2.0 MultiJet to jednostka napędowa, która światło dzienne ujrzała w 2008 roku. Została zaimplementowana we Fiacie Bravo oraz Oplu Insignii. To naprawdę trwały silnik, którego wadą jest jednak układ smarowania, a dokładniej sama uszczelka smoka oleju. W związku z tym, jeśli zadbamy o ten element, będziemy mogli być pewni, że nasz samochód posłuży nam przez wiele lat. W przeciwnym razie jednak problem ten w skrajnych wypadkach może skutkować nawet zatarciem silnika, dlatego nie warto zwlekać z jego rozwiązaniem. Najbardziej interesujące samochody, w których montowano tę jednostkę napędową, to te, które pochodzą z grupy Fiata. Na wyróżnienie zasługują warianty 150- oraz 170-konne, które montowane były głównie w modelach Alfy Romeo. Kupując taki samochód warto historia pojazdu po VIN została sprawdzona.

1.9 JTD/CDTI - Alfa Romeo oraz Fiat

Motor ten został zaprezentowany w 1997 roku w samochodzie Alfa Romeo 156 i po dziś dzień jest jednym z lepszych silników tego typu. Wykorzystywały go także inne marki, a ta niezawodna, prosta oraz tania w serwisowaniu jednostka była w stanie przejechać 200 tysięcy kilometrów bez żadnej naprawy i nawet pół miliona bez generalnego remontu. Wadą tego silnika jest zawór EGR, który powinien być systematycznie czyszczony. Z kolei wersja 16V ma problemy z klapami w kolektorze dolotowym, które często się urywają. W tym wypadku najlepszym rozwiązaniem jest eliminacja kłopotu, czyli po prostu demontaż klapek. Najtrwalsze silniki to 8-zaworowe jednostki o mocy do 120 KM. Jeśli jednak liczysz na nieco bardziej dynamiczną jazdę, postaw na 16-zaworowe rozwiązania o mocy 140-150 KM.

2.0 HDI/TDCI - Citroen, Peugeot lub Ford

Silnik ten został okrzyknięty jednym z najlepszych diesli ostatnich dekad. Wyjechał z fabryki w roku 1998 pod maskę Peugeota 406. Mimo tego, że konstrukcja samego motoru jest naprawdę złożona, to jej trwałość oraz niezawodność zachwyca po dziś dzień. W przypadku, gdy skupimy się na wszystkich dostępnych dieslach oraz zastosowanych rozwiązaniach, śmiało możemy stwierdzić, że jest to najlepsza 2-litrowa jednostka tego typu wszech czasów. Cechuje się on bardzo dobrą kulturą pracy, główne problemy tego motoru są jednak bardzo trudne do opisania. Przede wszystkim należy wspomnieć o niezbyt trwałych kołach pasowych, wyciekach, czy też zapchanych filtrach DPF oraz FAP. Jedną z kosztowniejszych napraw, z jaką trzeba się liczyć w tym wypadku, jest układ wtryskowy. Silniki 136- oraz 163-konne to cenione, oraz nowoczesne jednostki, które są warto uwagi. Z kolei polecane modele z tym motorem to:

  • Peugeot: 206, 307, 308, 407, 508;
  • Citroën: C4, C5, Berlingo, C8;
  • Ford: Focus, Mondeo, Kuga, C-Max, S-Max;
  • Volvo: C30, S40, V50, V70, S80 (D).

W związku z tym warto stawiać na właśnie te egzemplarze, a będziemy mogli być pewni, że samochód posłuży nam przez wiele lat.


POMOC DROGOWA/ USŁUGI TRANSPORTOWE do 27 TON
kocham Jarka